InicioEconomíaStellantis Vigo vese situada para recibir novos proxectos, pero insiste en máis...

Stellantis Vigo vese situada para recibir novos proxectos, pero insiste en máis axudas públicas e reducir custos

Bueno asegura que está en "risco" a "supervivencia" do sector: "O momento é xa".

PUBLICADO O

- Advertisement -

O director da factoría viguesa do grupo automobilístico Stellantis, Ignacio Bueno, ve á planta “adecuadamente” situada para recibir novos proxectos no marco do plan estratéxico Dare Forward 2030 do consorcio, aínda que insistiu na importancia de seguir reducindo custos e de recibir máis axudas públicas.

Así o sinalou durante o seu discurso na clausura da Asemblea de Empresas do Clúster de Automoción e Mobilidade de Galicia (Ceaga), á cal asistiron, entre outros, o presidente da Xunta, Alfonso Rueda; a conselleira de Economía e Industria, María Jesús Lorenzana, e a presidenta de Ceaga, Patricia Moreira.

Bueno puxo en valor as cifras do sector en 2023, cando logrou marca de facturación, cuns 13.000 millóns, un 12% máis que un ano antes. El reivindicou que para a súa compañía tamén foi un bo ano, alcanzando altos volumes de produción. “Pero sobre todo porque consolidamos o traballo dos últimos anos para a mellora da nosa eficiencia e o resultado deste traballo sitúanos como a planta de mellor rendemento da nosa compañía, situándonos adecuadamente para recibir novos proxectos”, reivindicou.

Durante a súa intervención, centrouse en lanzar unha serie de mensaxes tanto ás administracións como ás empresas que forman parte de Ceaga. Respecto destas últimas, puxo o foco na redución de custos de produción para ser máis competitivos respecto de compañías doutros países.

“Esta competencia obríganos como fabricantes, ineludiblemente, a mellorar a nosa competitividade por todos os medios posibles. Debemos optimizar os nosos custos e os dos nosos provedores, abordando cada oportunidade de mellora. Temos que revisar e cuestionar cada gasto fronte ao valor que engade, para poder reducilo”, apostilou. Para Stellantis Vigo, é de “vital importancia” que se reduza o custo total de produción das fábricas, ademais de traballar na flexibilidade e optimizar os custos en xeral. “Debemos traballar incansablemente na mellora continua. E é urxente, máis que nunca”, engadiu.

AXUDAS PÚBLICAS

“Gran parte da mellora está nas nosas mans, pero necesitamos todas as axudas posibles, e é neste ámbito no que a Administración pode e ten que converterse nun actor principal para a transformación que necesitamos abordar se queremos seguir na carreira, e mesmo para a propia supervivencia”, apostilou. E é que a partir de aquí Ignacio Bueno referiuse non só aos fondos europeos Next Generation, pedindo ao Goberno central que os reparta canto antes, senón tamén apelou á Xunta de Galicia, para que desempeñe un “papel relevante” á hora de repartir subvencións ao resto do tecido produtivo.

“A Administración galega pode axudarnos a reducir os custos de produción e con iso a mellorar a competitividade, actuando a todos os niveis con axudas que contribúan directamente ás melloras razoables que desde as empresas debemos propor”, insistiu o director de Stellantis Vigo, referíndose a axudas ao I+D, a proxectos de automatización ou a plans de descarbonización, entre outros.

“O momento é xa. De nada servirá desenvolver a nosa produtividade a futuro se a industria de compoñentes de Galicia corre o risco de perder contratos que se deciden no momento presente”, subliñou, indicando que está en “risco” a “supervivencia” do sector e pedindo unha acción de promoción conxunta entre a Xunta e Ceaga, destinada a lograr que as centrais de compras poidan considerar igualmente atractivas as propostas das empresas galegas fronte ás que veñan doutros países ‘low cost’. Ignacio Bueno destacou que o futuro de Stellantis Vigo, máis aló da súa propia competitividade, radica tamén na dos seus provedores. “O tecido local de provedores facédesnos máis competitivos. Estamos no mesmo barco”, sentenciou.

“MOMENTO CRUCIAL”

Tras eles, o encargado de pechar o acto foi Alfonso Rueda, quen tamén estivo de acordo en que a automoción se atopa na actualidade nun “momento crucial” e “delicado”, xa que a pesar de que tivo un bo ano 2023, os “retos” e as “ameazas” non desaparecen. O líder autonómico quixo enxalzar as axudas que, ata agora, ofreceu a Xunta a Stellantis Vigo e ao ecosistema do automóbil de Galicia en xeral, indicando que por diante queda unha tarefa “que non é pequena”.

A pesar de todo, o seu discurso centrouse en solicitar ao Goberno que axilice o despregamento dos fondos europeos, asegurando que Galicia só se encargará de repartir uns 1.500 millóns, xa que a maior parte centralízaa o Goberno estatal. Segundo el, aínda se está a tempo de cambiar o sistema de repartición, xa que os niveis de xestión autonómicos están a “anos luz” da eficacia do Executivo central na mesma tarefa.

“Se se nos pasan, creo que poderiamos facer cousas moito mellores, chegar moito antes. Non me gustaría que o diñeiro tivese que devolverse a Europa ou gastalo a última hora tarde, mal e arrastro”, criticou Roda este mércores en Vigo. O presidente galego recoñeceu que a Xunta ten “fondos máis limitados” á hora de dar axudas ás empresas, pero dixo que se priorizará o sector da automoción ao ser “absolutamente estratéxico” e supor miles de postos de traballo. “Imos facer o que temos que facer”, subliñou, indicando que a industria precisa “agora” as subvencións.

PLAN CEAGA

Previamente, Ceaga presentou aos seus socios o seu Plan de Competitividade do Ecosistema de Automoción e Mobilidade de Galicia, que recolle unha serie de accións a curto, medio e longo prazo cunha visión a 2030. Entre os plans de acción atópanse puntos como a mobilidade, co obxectivo de converter a Galicia nun polo da mobilidade; así como a reactivación do sector, con medidas para captar investimentos de empresas instaladas na rexión.

O impulso da competitividade industrial ou un plan de mellora da cadea de subministración do sector automobilísticos son outros dos aspectos a realizar durante a vixencia destas medidas. A sustentabilidade ou a potenciación de Ceaga como representación do sector tamén se inclúen no plan a 2030.

ÚLTIMAS

Un atuneiro dunha empresa viguesa, implicado nun naufraxio cun desaparecido nas Galápagos

O atuneiro 'Ría de Aldán', comprado o ano pasado pola viguesa Wofco, viuse implicado nun accidente...

Restablecen a circulación na ponte de Rande logo dun accidente múltiple que provocou retencións

A circulación na ponte de Rande quedou restablecida despois de algo máis dunha hora...

O AVE Vigo – Porto tardará 50 minutos, pero non se sabe cando estará operativo

Portugal prevé que a conexión en tren de Vigo ao Porto sexa de 50 minutos...

A Xunta intervirá Ambulancias del Atlántico con tres técnicos de Tragsa e xestionará a entrega de nóminas

Os sindicatos CIG, CC.OO. e USO informaron, nun comunicado conxunto, do achegamento de posturas...