A Eurocámara aproba un plan da rede de transporte que prioriza a alta velocidade Lisboa-Madrid en 2030

Publicado: miércoles, 24 abril 2024 19:01

   O BNG asegura que a decisión supón unha "discriminación" para Galicia e un "grave revés" para a conexión Vigo-O Porto

   BRUXELAS / SANTIAGO DE COMPOSTELA, 24 Abr. (EUROPA PRESS) -

   O Parlamento Europeo deu este mércores o visto e prace definitivo á revisión do plan para a rede transeuropea de transporte (RTE-T) que expón priorizar proxectos transfronteirizos como a liña de alta velocidade Lisboa-Madrid para 2030 ou o corredor Mediterráneo desde Alxeciras a Budapest.

   Este plan céntrase en particular en estradas, ferrocarrís, pontes e túneles transfronteirizos co obxectivo de eliminar pescozos de botella e abordar conexións pendentes antes de 2030 e saíu adiante con 565 votos a favor, 37 votos en contra e 29 abstencións.

   Este novo regulamento foi aprobado co voto en contra do PP español, que se quedei practicamente só no grupo popular. Tamén rexeitaron o plan os eurodeputados de Vox e de Unidas Podemos.

   O BNG tampouco apoiou a proposta por considerar que a decisión "supón unha discriminación para Galicia" e un "grave revés" para a posta en marcha da conexión Vigo-O Porto, que ve "fundamental" para a cidade olívica e para o conxunto de Galicia.

   "Unha vez máis, o PP sitúase en contra dun acordo que é positivo e prioritario para os intereses de España", criticou a parlamentaria socialista, Isabel García Muñoz, quen defendeu que o plan servirá para executar a tempo as conexións con Francia algo "imprescindible para que o resto da rede de transporte española funcione ao seu máximo potencial". "Non se entende que o PP español votase en contra dos intereses do noso país", defendeu a eurodeputada.

    A actualización do plan expón unha rede de ferrocarrís, estradas, vías navegables interiores e rutas de transporte marítimo de curta distancia conectadas a través de portos e terminais en toda a UE. Entre os principais proxectos figura a liña ferroviaria de alta velocidade entre Lisboa e Madrid que una ambas as capitais en menos de 4 horas.

    Os principais proxectos deben estar finalizados antes de 2030, segundo o plan aprobado pola Eurocámara, a fin de contar cun despregamento de infraestrutura amplo para finais de 2050.

   Así mesmo establece que os ferrocarrís da rede básica da RTE-T estean electrificados, circulen a 100 km/h no caso do transporte de mercadorías e atravesen as fronteiras interiores da UE en menos de 25 minutos de media a finais de 2030. Unha velocidade mínima de 160 km/h debería converterse na norma nos trens de pasaxeiros a partir de finais de 2040.

   Desta forma, o plan busca facer realidade que o ferrocarril compita co transporte por estrada, explicou a relatora popular Barbara Thaler. "Corresponde agora á Comisión garantir que os Estados membros cumpren as súas obrigacións e presionarlles se non fan o necesario", subliñou.

   O plan ten en conta tamén a mobilidade militar para construír ou mellorar infraestruturas. O Executivo europeo terá que realizar ademais un estudo sobre movementos a gran escala acordados con pouca antelación en toda a UE, a fin de facilitar a planificación da mobilidade militar.

Contador